Vraag de vragenlijst veerkracht aan en vul deze in! De antwoorden die je geeft in deze vragenlijst gaan over hoe jij reageert in moeilijke omstandigheden. Hoe hoger je score* op één van de genoemde onderdelen hoe groter de kans is dat deze emotionele problemen kan veroorzaken. Alles met een score hoger dan 16 is de moeite waard om eens naar te kijken. In dit hoofdstuk staan een aantal oefeningen voor. Wil je meer uitleg lees dan de verdiepende informatie in de verdiepende theorie.

Doe de oefeningen niet allemaal tegelijk en even snel achter elkaar. Begin met de oefeningen die je aanspreken en daag jezelf uit om af en toe ook eens iets te proberen dat je liever overslaat vanwege een ongemakkelijk gevoel dat het bij je oproept. Kijk hoe je de oefening zo kan doen dat je het leuk vindt. Wat past bij jou? Je hebt een jaar toegang tot de omgeving, dus je hebt genoeg tijd om zo nu en dan er eens in te duiken. Is iets onduidelijk of twijfel je neem even contact op.

Kracht is de herhaling van nieuwe vaardigheden, je maakt elke keer een betere verbinding in je brein als je het regelmatig herhaalt. Vind je het niet leuk, wees niet te streng voor jezelf. Zoek naar speelsheid en humor. Door dingen speels te doen heb je als bijkomend voordeel dat je makkelijker en sneller leert en je minder hoeft te herhalen. Durf je iets nieuws waardevols te leren en jezelf uit te dagen? I

*Je score is op te vragen bij je coach

× Stuur een bericht