Veerkracht@work 

Anders omgaan met stress en problemen in de toekomst voorkomen

Je ervaart chronische stress, voelt je overspannen, of hebt een burn-out.

Je wilt:

  • (anders) om kunnen gaan met stress;
  • meer grip op je emoties
  • helpende en verkeerde strategieën herkennen, reageren en inzetten zodat ze helpend zijn;
  • weer vertrouwen hebben in jezelf en wat je kan;
  • eigen keuzes kunnen maken passend bij wat je wil en afgestemd op je omgeving;
  • energie opbouwen en energielekken loslaten;
  • herhaling van wat je nu hebt ervaren in de toekomst voorkomen.

Veerkracht@work richt zich op het omgaan met stress en het opbouwen van veerkracht om in de toekomst problemen te kunnen voorkomen. Je werkt in kleine stappen aan duurzame verandering door een persoonlijke aanpak die past bij waar jij nu staat en wat je nodig hebt. Je hart, hoofd en je lijf zijn allemaal nauw met elkaar verbonden. Werkt één van deze onderdelen niet optimaal dan heeft dan gevolgen voor de verbinding en jouw functioneren en energielevel. 

Hart en hoofd

Ieder mens heeft veel verschillende (emotionele) strategieën. Deze zet je in om met het leven om te gaan, je beschermt jezelf hiermee. Sommige strategieën werken op de langere termijn niet meer voor je, maar tegen je. Deze strategieën zorgen vaak voor de (emotionele) problemen die je nu kan ervaren. Als je hetzelfde blijft doen, denken en reageren als wat je deed, kan je je voorstellen dat je in de toekomst weer uit de bocht zal vliegen of ergens vast komt te zitten. Daarom gaan we de diepte in om te kijken wat je waarom doet, wat jij anders zou willen en hoe je dit kan realiseren.. 

Stress en leefstijl

Positief en energiek zijn kan niet zonder aandacht te besteden aan je leefstijl. Zeker als je energie wilt opbouwen terwijl je batterij leeg is, dan is ruggensteun onmisbaar. Je krijgt uitleg over je stresssysteem, hormonen en je tweede brein (je darmen). Hierdoor kan je keuzes qua leefstijl keuzen maken die bij jou passen, waar jij voor wilt gaan. Niet omdat het moet, maar omdat je het wil. Omdat je gaat voor duurzame verandering is informatie  over voeding, beweging en slaap onderdeel van dit traject. Er wordt gekeken hoe je in kleine stappen, die passen bij wie jij bent, weer energie kan opbouwen en daar word je bij begeleid. Uitgangspunt is dat je een leefstijl creëert die bij jou past, vol te houden is en energie geeft.

 

Herkennen van je strategieën, veerkracht opbouwen, positieve verandering zonder anders te worden wie jij echt bent.

Dát gaat zorgen voor meer energie, eigen regie en verder kunnen in de richting die jij graag wilt.

 

Kleine stappen

Je wordt uitgedaagd om op de rand van je comfortzone te werken. Dat betekent dat we zoeken naar de plek waar je  durft te doen, waar het een beetje spannend voelt, maar niet te ongemakkelijk. “Kleine stappen” zorgen voor duurzame oplossingen.

Voor wie:

Wanneer je chronische stress ervaart of een burn-out hebt is veerkracht@work een traject dat meestal snel kan worden opgestart. Dat komt omdat er wordt aangeboden wat op dat moment qua energielevel mogelijk is. Veerkracht@work is een op maat traject dat tussen de 6 en 12 maanden duurt. Wanneer nodig en op advies van bijvoorbeeld de bedrijfsarts kan er tussentijds vertraagd of versneld worden. De duur van het traject is afhankelijk van de mogelijke belastbaarheid. 

Sarina

Sarina

Loopbaancoach

Sarina haar expertise is om te werken aan energiek(er) werken en leven. Ze gelooft niet in één en dezelfde oplossing voor iedereen. Wat ze wel doet is kijken naar wat nodig is om meer te gaan doen van waar je goed in bent, zodat je werk kan gaan creëren of vinden dat bij jou past. Door haar HR kennis weet ze medewerker en werkgever weer positief te verbinden. Haar creativiteit, nieuwsgierigheid en kennis zet zij in om van een last een kracht te maken, ze coacht jou om zelf het stuur in handen te nemen, jezelf te zijn, afgestemd op je werkgever en je omgeving.

Maike

Maike

Leefstijlcoach 2.0

Maike is een wandelende encyclopedie die de diepte ingaat om boven water te krijgen wat jou helpt om verder te komen. Zij maakt samen met jou een brug door haar kennis over hormonen, neurotransmitters, bijzondere breinen te verbinden met voeding, beweging en zelfzorg. Maike kan je uitleggen waarom het je niet lukt om van de bank te komen, wat er gebeurt als je toch weer eet wat je eigenlijk niet wilt eten. Ze helpt jou om je eigen weg te vinden die past bij wie jij bent met een passende leefstijl.